Fabrikant elektrische sportwagens kiest voor 3DEXPERIENCE

28 november 2018

Autofabrikanten willen zo snel mogelijk elektrisch aangedreven modellen op de markt brengen. Daarom kopen ze vaak kant-en-klare subsystemen van toeleveranciers en voegen deze samen met eigen ontwerpen. Om in deze behoefte van de bekende merken te kunnen voorzien, heeft de Japanse fabrikant en toeleverancier GLM het 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes in gebruik genomen. GLM - dat overigens zelf ook elektrische sportwagens ontwikkelt en verkoopt - kan met behulp van het 3DEXPERIENCE-platform heel snel complete subsystemen en componenten voor gebruik in elektrische auto's leveren.

Elektrische sportwagen
GLM is de eerste fabrikant in Japan die een in serie gebouwde elektrische sportwagen heeft ontwikkeld. Daarnaast ontwikkelt het bedrijf kant-en-klare subsystemen als elektrische aandrijflijnen, chassis en voertuigmanagementsystemen. GLM verkoopt deze subsystemen aan andere fabrikanten en start-ups in de markt voor elektrische voertuigen.

"GLM helpt andere fabrikanten die deze markt willen betreden door een aantal belangrijke technologische hobbels weg te nemen", vertelt Chief Operation Officer Tomohisa Tanaka. "Voor GLM is het daarom van cruciaal belang dat onze engineers en andere specialisten maximaal gebruik kunnen maken van hun creativiteit. Ook willen wij dat zij hun ideeën heel snel kunnen omzetten in concrete producten. Nu wij het 3DEXPERIENCE-platform in gebruik nemen, kunnen wij de samenwerking met onze partners en klanten versterken. Wij zijn ervan overtuigd dat we dankzij het 3DEXPERIENCE-platform onze productontwikkeling verder kunnen verbeteren en versnellen."

Ontwerp- en ontwikkelprocessen integreren
Het Japanse bedrijf heeft gekozen voor de Electro Mobility Accelerator industry solution van Dassault Systèmes die gebaseerd is op het 3DEXPERIENCE-platform. Deze vanuit de cloud aangeboden digitale werkomgeving maakt het voor GLM mogelijk om tegelijkertijd met meerdere partners aan meerdere projecten te werken. Hierdoor is het bedrijf nu in staat zijn ontwerp- en ontwikkelprocessen te integreren en de efficiency verder te verbeteren. Bovendien kan GLM dankzij het gebruik van het 3DEXPERIENCE-platform zijn kennis en expertise beter benutten. Hierdoor verwacht het bedrijf zijn portfolio aan producten en diensten verder te kunnen versterken en uit te breiden.

"Van elektrische, zelfrijdende connected auto's tot de deeleconomie, de mobility- en transportmarkt ondergaat momenteel veranderingen die maar één keer in een eeuw voorkomen", zegt Olivier Sappin, Vice President Transportation & Mobility Industry bij Dassault Systèmes. "Innovators van elektrische voertuigen moeten een strategische stap zetten richting duurzame groei. Het 3DEXPERIENCE-platform en de functionaliteit van daarop gebaseerde applicaties bieden GLM de mogelijkheid sneller te innoveren, de business uit te breiden en waarde te creëren. Japan heeft een rijke geschiedenis in het efficiënt ontwikkelen van auto's, waar GLM onderdeel van kan worden."

Website Dassault Systèmes

Transportation & Mobility

Comments are closed.