Pop-up store Antea Group op Utrecht Centraal geopend

22 oktober 2018

Antea Group is sinds vandaag het eerste ingenieursbureau in Nederland met een heuse pop-up store. In de store wil het bureau een breed publiek laten kennismaken met het ingenieurswerk, maar ook vooral met bezoekers in gesprek gaan over de toekomst van Nederland. De ingenieurs en adviseurs van Antea Group maken onze leefomgeving elke dag een stukje mooier, beter en veiliger. Werk dat vaak achter de schermen plaatsvindt.

Antea Group wil haar werk daarom dichter bij de inwoners van Nederland brengen. ‘We willen mensen laten zien wat we doen, maar vooral ook van hen horen wat er bij hen leeft en waar wij volgens hen onze denkkracht op in moeten zetten’, vertelt Eelke Dute, één van de initiatiefnemers. 

Kennismaken
De tijdelijke winkel wordt gerund door de medewerkers van Antea Group. Onder het mom van ‘Hi, we’d like to meet you’ kan jong en oud in de store zien én ervaren aan welke bijzondere projecten het bureau werkt: van innovatieve dijk voor droge voeten tot dronetechniek, van slimme autoweg tot energieneutrale woonwijk. De ingenieurs nodigen bezoekers uit om samen het gesprek aan te gaan of om carrièremogelijkheden te ontdekken.

 

Augmented reality game: Domtoren Challenge
In de winkel kan ook een game gespeeld worden: de ‘Domtoren Challenge’. In deze challenge staat de restauratie van de toren uit Utrecht centraal. Het is één van de projecten waarbij Antea Group betrokken is. Beklim de Dom virtueel, zet de klokken gelijk, versterk de toren met bakstenen en laat het carillon een lied spelen. De game kan door iedere bezoeker via een gratis app worden gespeeld.

Openingstijden en programma
De pop-up store bevindt zich op het winkelplein in Utrecht Centraal tussen de sporen 18/19 en 20/21 aan de zuidzijde van de stationshal. De store is van maandag 22 tot en met vrijdag 26 oktober geopend van 07.00 tot 20.00 uur, op zaterdag 27 oktober van 08.30 – 20.00 uur en op zondag 28 oktober van 10.00 tot 18.00 uur.

Website Antea Group

Comments are closed.