Procter & Gamble versnelt innovatie met 3DExperience-platform

3 mei 2017

Procter & Gamble (P&G), een van de grootste fabrikanten van verpakte consumentengoederen, maakt gebruik van het 3DExperience-platform van Dassault Systèmes. P&G zet de oplossingen 'Perfect Product' en 'Perfect Package' in om duizenden gebruikers te verbinden met data, collega's en consumenten. Op deze manier versnelt en verbetert het bedrijf het ontwerpen van verpakkingen en producten, het eisenbeheer en het programmamanagement.

De markt voor verpakte consumentengoederen is zeer dynamisch en de concurrentie is enorm. Consumenten beslissen doorgaans in een paar seconden welk product ze aanschaffen. Bedrijven moeten snel nieuwe materialen, concepten en verpakkingen ontwikkelen die hun producten onderscheiden van die van concurrenten en bijdragen aan een sterk en betrouwbaar merkimago, zodat consumenten hun producten − telkens opnieuw − kopen.

Versnellen van innovatie

P&G, dat al jarenlang design-, ontwikkelings- en simulatieapplicaties van Dassault Systèmes gebruikt, is actief in ruim 80 landen en beheert 65 merken verdeeld over 10 productcategorieën. Het bedrijf heeft te maken met korte productlevenscycli, fluctuerende kosten van grondstoffen en een sterk wisselende vraag. Het 3DExperience-platform helpt P&G bij het versnellen van innovatie en het verhogen van de efficiëntie van productprogramma's.

18.000 gebruikers

Perfect Product en Perfect Package zijn gebaseerd op het 3DExperience-platform. P&G rolt de oplossingen uit naar 18.000 gebruikers binnen de afdelingen onderzoek en ontwikkeling, productlevering, kwaliteitsbewaking en andere disciplines die het ontwerpen en ontwikkelen van producten ondersteunen. Zij beschikken hiermee over een wereldwijde collaboratieve digitale omgeving waarin projectdata traceerbaar, deelbaar en herbruikbaar zijn.

Hogere productiviteit

Teams verspillen met de nieuwe oplossingen van Dassault Systèmes minder tijd aan het zoeken naar data en hebben toegang tot consistentere, nauwkeurige verpakkings- en productspecificaties. Dit stroomlijnt processen, voorkomt onnodig werk, bespaart kosten en leidt tot een hogere productiviteit. Daarnaast kunnen data eenvoudig worden uitgewisseld met consumenten om een beter inzicht te krijgen in trends, klantbehoeften en gebruik.

Digitale transformatie

"Het besluit om ons bestaande Product Lifecycle Management (PLM)-systeem van Dassault Systèmes te upgraden naar het 3DExperience-platform is onderdeel van de digitale transformatie van onze business en werkprocessen", zegt Jean-Louis Hospitel, IT director bij P&G. "Het 3DExperience-platform maakt geïntegreerde innovatie mogelijk en biedt een verbeterde gebruikservaring voor onze technische community."

"Het 3DExperience-platform en onze oplossingen voor verpakte consumentengoederen brengen mensen, processen en systemen samen. Hierdoor kunnen bedrijven hun productontwikkeling tot wel 20 procent versnellen", zegt Philippe Loeb, vice president Consumer Packaged Goods & Retail Industry bij Dassault Systèmes. "Dit is een enorm voordeel in een branche waar bedrijven steeds sneller en beter moeten innoveren en constant businessprioriteiten moeten afstemmen op veranderend consumentengedrag. Het ontdekken en lanceren van het volgende baanbrekende product verloopt op deze manier veel efficiënter."

Website Dassault Systèmes / verpakte consumentengoederen en de retail

Comments are closed.