Render[in] 3 voor SketchUp verkrijgbaar

4 maart 2016

Abvent heeft de officiële release aangekondigd van Render[in] versie 3, de geïntegreerde realtime render engine voor SketchUp v2015 en v2016. De versie bevat verschillende nieuwe features en aanpassingen ten opzichte van de vorige release.

Voor het creëren van afbeeldingen en panorama's bevat Render[in] 3 bijvoorbeeld een eigen fysisch correcte engine, die de nadruk legt op natuurkundige correctheid, precisie, nauwkeurigheid van materialen en lichtenergie. Met de toegevoegde Rendering Pre-Sets heeft de gebruiker de keuze tussen verschillende voorgedefinieerde modi (interieur, exterieur, weinig licht) en verschillende definities (snelheid, medium of kwaliteit) om snel het gewenste resultaat te krijgen.

Ook nieuw is het Ambient Occlusion Effect voor het creëren van virtuele schaduwen in kleine gebieden waar natuurlijk licht niet komt (bijvoorbeeld rand plafond-muur). Dit geeft meer diepte en reliëf aan zowel interieur als exterieur scenes.

Render[in] 3 is realistischer dan de voorgaande versies als het gaat om de verdeling en verspreiding van kunstlicht. Een lichtbron wordt gemaakt van elk willekeurige SketchUp-groep of -component; een enkel vlak zorgt voor een spotlamp, terwijl een volume een puntbron creëert. Deze Render[in]-lampen zijn te vinden en te bewerken via de Outliner in SketchUp. Daarnaast brengt Render[in] 3 een nieuw visueel effect: de Architect Camera. Deze functie werkt goed voor zowel hoge gebouwen als objecten van normale grootte. Met deze techniek ontstaat een tweepuntsperspectief waarbij de verticale lijnen parallel lopen.

Render[in] 3 is inmiddels te downloaden en uit te proberen. De nieuwe versie is alleen beschikbaar voor gebruikers van SketchUp Pro 2015 en SketchUp Pro 2016.

Website Design8

 

Comments are closed.