Ford creëert VR-ervaring ‘Mustang over Manhattan’

18 april 2017

Dassault Systèmes kondigt aan dat Ford Motor Company een spannende VR-ervaring heeft gecreëerd, genaamd: 'Mustang over Manhattan'. Hierbij worden mensen in virtual reality naar het dak van het Empire State Building gebracht, waar zij een Ford Mustang-sportwagen in elkaar kunnen zetten. Deze ervaring is ontwikkeld met 3DEXCITE-applicaties, gebaseerd op het 3DExperience-platform.

'Mustang over Manhattan' is gehuisvest in het FordHub Experience Center in het World Trade Center in New York. Bezoekers kunnen hier het iconische moment in 1964 beleven waarop Ford een Mustang op het dak van het Empire State Building zette. Met behulp van de applicaties van Dassault Systèmes is een VR-ervaring ontwikkeld die hoog scoort op het gebied van detail, interactiviteit en realisme. Onderdeel van de ervaring is een virtuele Mustang in high-end 3D en in real time. Deze is schaalbaar naar de werkelijke grootte van de auto en tot een 4K-resolutie.

HTC Vive

De ervaring begint met het opzetten van de HTC Vive. Deze VR-bril zorgt ervoor dat de drager meteen wordt omhuld door een realistische digitale omgeving die het moment nabootst waarop Ford de fysieke Mustang op het dak van het Empire State Building plaatste. Vervolgens gaan de bezoekers naar het dak waar ze een Mustang in elkaar kunnen zetten die in drie delen is opgesplitst, wat Ford in 1964 ook deed om de Mustang op het dak te krijgen. Daarna kunnen ze genieten van een 360 graden-uitzicht op Manhattan − inclusief een volledig gemonteerde, felgele Mustang. Mensen kunnen ook 'weglopen' over een plank die uitsteekt over de rand van het gebouw.

VR-ervaring

Digitale ervaring

"Dankzij het 3DExperience-platform van Dassault Systèmes kan Ford een hoogwaardige digitale ervaring aanbieden die spanning en emotie creëert rondom de legendarische Mustang", zegt Olivier Sappin, vice president Transportation & Mobility Industry bij Dassault Systèmes. "We zijn erg blij dat we deel uitmaken van deze innovatieve virtuele attractie die bezoekers van FordHub een onvergetelijke ervaring bezorgt. Met onze applicaties kunnen autofabrikanten geanimeerde content, spelelementen en virtual reality inzetten om de fantasie van consumenten te prikkelen en een sterke emotionele connectie te maken met een merk. Nog nooit was het zo makkelijk om een Mustang op het dak van New York te zetten."

Website Dassault Systèmes / transport- en mobiliteitsindustrie

Comments are closed.